Saturday, 30 November 2013

The Travolta's - Comeback?

"You're The Ones That I Want!"
(Lala, lahlah, laalaalaahhh, Hoe~hoe~hoewww...)



[In Dutch]




#Hoezee!

Ook The Travoltas lijken weer Grease in hun haartjes te gaan doen! Voor zover ze dat nog hebben natuurlijk! (:D)


Wanneer ik terug kijk op de tijd dat ik de wereld ging verkennen als journalist, en semi-profi cultuurslurpert besloot te worden, wordt ik altijd héél blij. Tuurlijk, leuk om je eigen hersenspinseltjes terug te lezen maar hoe leuk is dít dan?

"Word on the street is something's going to happen in 2014.." ~The Travoltas






*Zap to 1996...*
Ik betrok zo vaak als ik kon de artiesten waar ik over ging schrijven bij het uiteindelijke artikel. Werd wel eens een wenkbrauw bij opgetrokken maar dan weerlegde ik altijd voor de critici dat als je al bij voorbaat aan de oprechtheid van een journalist gaat twijfelen dat je dan beter niets kan lezen want je zou maar eens beïnvloed kunnen worden in je mening!

Affijn, zo oprecht als ik dat kon - en met het betrekken van artiesten bij het artikel wat ik over ze ging schrijven was er echt wel een lijn, het is niet dat ik me woorden in de mond liet leggen - probeerde ik dan altijd een indruk te schetsen. Geen mening, een indruk. En als ik dan mijn persoonlijke mening gaf, dan zette ik dat er ook expliciet bij.

Op een hier specifiek bepaalde leuke middag bij de Muziek Kanten Winkel waar we de POPnCast™ schreven lag er een verzoek voor me aangaande een artikel over The Travoltas. Het was 1996, eigenlijk was het toen ook crisis, en we hadden teveel tijd, veel idealen en zagen mogelijkheden. Tilburg ontplofte bijna van het talent maar we hadden geen cent te makken, (zie low-budget stencil kwaliteit) maar je kon onze scene alvast niet van straat hangen betichten.

The Travoltas waren nog helemaal nergens in 1996. Ze hadden een sterke en fanatieke supportersaanhang in Killburg en omstreken maar er moest geld bij en hoe briljant ze ook al waren, het moest allemaal nog beginnen. Omdat ik zag wat er stond te gebeuren, ja, dat klinkt wel heel hooghartig maar dat is het dus niet, stelde ik voor om de bandleden zo'n fijn tiener *Tina™* tijdschrift questionnaire in te laten vullen...

#hoera
Wat een knutselvreugde!

Leve de Tina™, Viva La Travoltas™!

(:D)





No comments:

Post a Comment